Beställning
Beställningar kan göras antingen via vår produktsida eller direkt via kontakt med oss på telefon eller via e-post. En bekräftelse på att din order mottagits skickas ut till angiven e-postadress, oftast inom några minuter. Beställningen är bindande. Skulle du inte få någon bekräftelse så måste du höra av dig till oss. För att göra en beställning måste man vara 18 år, alternativt ha målsmans godkännande. Medical Fitness säljer främst inom Sverige. Företaget Medical Fitness AB förbehåller sig rätten att neka kund ett köp. Alla beställningar anses som bindande och falska beställningar polisanmäls utan undantag. Vi loggar IP-nummer på alla beställningar. Har du gjort en beställning av misstag så måste du kontakta oss omedelbart.

Lagerstatus
Observera att lagerstatusen inte anges vilket beror på att vi som regel inte arbetar med eget lager. Våra leverantörer  lagerhåller däremot huvuddelen av de produkter som vi presenterar på våra produktsidor vilket möjliggjör snabba leveranser.


Betalningsvillkor
Betalning av varor sker via kortbetalning, Swish eller om du är företag, mot faktura. För fakturering gäller om inget annat avtalats 15 dagars betalningstid (efter sedvanlig bedömning).


Priser
Alla priser anges exklusive svensk moms, för närvarande 25 %. Vi reserverar oss för ev. momshöjningar eller andra prisförändringar som vi inte kan råda över. Utöver detta tas förbehåll om prisändring inför ramen av prisföreskrifter gällande på leveranstidpunkten.

Leveranstid
Normal leveranstid är 3-4 dagar men eftersom vi delvis har lager på andra platser i landet så kan 7-10 dagar ibland bättre överens stämma med verkligheten. I de fall leveranstiden överskrider detta så meddelas det via e-post eller anges på produktsidan. Vi kan inte bli ansvariga att leverera en produkt som är slutsåld eller utgången ur sortimentet. Skulle en produkt inte gå att leverera så meddelar vi det via e-post.

 

 

Ångerfrist

I enlighet med distanslagen så har du som privatkund hos Medical Fitness i Göteborg AB , 14 dagars rätt att ångra ditt köp. I händelse av att du ångrar ditt köp så betalar du som kund returfrakt utöver den frakt som betalades i samband med köpet. Meddela att du ångrar ditt köp så mailar vi dig en blankett, som tillsammans med faktura/kvitto skall bifogas paketet. Notera att du är ansvarig för att utrustningen kommer tillbaka till oss så se till att ha ett kvitto på försändelsen och att försändelsen är spårbar.

Du har rätt att undersöka varans egenskaper och funktion. Men tänk på att öppna förpackning varsamt och inte använda varan, då du annars riskerar att få ersätta Medical Fitness för värdeminskning av varan s.k värdeminskningsavdrag. Efter anmälan om ångrat köp så skall varan återsändas inom 14 dagar. När varan tagits emot av oss och bedömts sker återbetalning.


Reklamation

Företaget Medical Fitness AB tillämpar konsumentköplagen vid alla fall av reklamationer. Vi åtar oss naturligtvis att byta eller reparera felaktiga eller trasiga produkter utan extra kostnad för kunden. Synliga fel ska anmälas direkt till chauffören eller till kassörskan på postkontoret. Lös i sådana fall inte ut paketet. Dolda fel måste anmälas till oss inom 8 dagar efter leverans, vi sänder därefter en reklamationsblankett till Er som tillsammans med fakturakopia skall biläggas godset.

Outlösta paket eller returnerade paket.
Avgiften för outlösta eller returnerade paket är 10 % av varuvärdet, dock minst 120 kr + fraktkostnader som leveransen inneburit.Kostnaden faktureras i efterskott. Sker inte betalning inom utsatt tid så vidarebefordras alltid kraven till inkassoservice. Inga undantag görs!

Garanti
Vi tillämpar tillverkarens garantiregler och produkterna bedöms av tillverkaren innan garanti godkännes om inget annat avtalats. För att garantin ska gälla så måste produkterna ha hanterats på normalt sätt och inte utsatts för påfrestningar utöver det vanliga. Vid slarv eller felaktig hantering så gäller inga garantier. Garantin gäller inte heller vid åsknedslag eller liknande väderpåverkan. Om produkterna modifieras med icke officiell programvara så slutar garantin att gälla om felet beror därav. Kvittot på betald vara gäller som garantisedel. Vid garanti- och andra serviceärenden betalar kunden alltid frakten till service. Medical Fitness AB eller serviceverkstaden står för frakten ut till kunden.


Anmäla leveransskador och saknade paket
Alla yttre skador på emballage/ ytterförpackning ska genast anmälas till transportören. Notera skadan på fraktsedeln och be chauffören skriva på. Kontakta sedan omedelbart Medical Fitness, senast inom 1 arbetsdag så reklamerar vi skadan och ordnar med ersättningsleverans.

Skyldighet att inspektera leverans
Då ni tar emot era varor är ni skyldiga att undersöka dessa omgående så att de inte är behäftade med fel eller brister. Eventuella brister på produkterna skall detta reklameras till Medical Fitness inom 8 dagar. Om ingen sådan reklamation sker anses ni ha godtagit det skick som produkten levererats i.

Leveranssätt
Vi levererar generellt med PostNord eller Schenker. För postpaket gäller leverans till ombud om du är privatperson eller att du som företagare valt det alternativet. Vi rekommenderar företag som inte har sina företagsadresser bemannade hela tiden att välja ombud som alternativ då vi annars debiterar extrakostnader som fraktbolaget fakturerar oss när dom inte kan leverera till er. En kostnad som ofta överskrider den ursprungliga frakten.
 

Fraktkostnad
Generellt så arbetar vi med Posten eller Schenker som leverantör av våra frakttjänster. Alla våra leveranser sker med alternativ som är spårbara. För paket med lågt varuvärde (<400 kr)  skickar vi med "skicka lätt" alternativen som både Schenker och PostNord har. För varor med högre varuvärde skickar vi rekommenderat om förskottsbetalning gjorts eller brevpostförskott/efterkrav. Vi värnar om din ekonomi och försöker att välja det mest prisvärda alternativet utifrån rådande situation. Alla angivna priser är exklusive moms.